Electronic Beats Poland
Music

Klip za klipem z ASFALT Records

Sztuka teledysku, nieprzerwanie od 1981 roku, czyli momentu emisji pierwszego klipu na antenie MTV, konkretnie The Buggles “Video Killed The Radio Star”, stała się nieodłącznym elementem kreacji artystycznej i to bez względu na gatunek muzyki, w którym jest wykorzystywana.

Dzięki uprzejmości czołowego polskiego labelu  związanego z kulturą hip-hop – Asfalt Records, prezentujemy specjalny showreel Asfaltu 2019, czyli podsumowanie tego, co w minionym roku ta wytwórnia zrealizowała  w temacie tzw. sztuki teledysku – we współpracy ze swoimi artystami.

Oczywiście nie inaczej jest w Asfalcie, gdzie dla większości naszych artystów wideoklipy i komunikacja wizualna stanowią szalenie ważny element kreacji ich artystycznych osobowości, który w pewnym sensie spaja ich muzyczną wrażliwość z indywidualną dla każdego z nich formą prywatnej ekspresji. To także element cementujący relacje z ich fanami i słuchaczami, którego nie lubimy traktować po macoszemu. Poza tym, bądźmy szczerzy, sztuka wizualna jest dla nas istotna tak samo jak sama muzyka, dotyczy to zarówno naszych twórców jak i naszego teamu artystycznego – opowiada Marcin Tytus Grabski, CEO Asfalt Records.

O.S.T.R. “Eden”

– Rok 2019 w Asfalt Records zaczęliśmy od animowanego klipu dla O.S.T.R. “Eden”, utworu pochodzącego z jego ostatniego albumu “Instrukcja obsługi świrów”. Realizacji projektu podjął się Pweee 3000, nawiązując tym samym do kultowych już gier gamepadowych, np. z konsol Pegasus – opowiada.

 

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

 

Warto dodać, że to nie jedyny klip z udziałem O.S.T.R, którego premiera miała miejsce w ubiegłym roku. – Razem z Błażejem Jankowiakiem z 9LiterFilmy zrobiliśmy teledyski do utworów “E.K.O” i “Nie chcę”. Warto dodać, że ten sam team nakręcił w tym roku krótkometrażowy film “GNIEW” oparty o utwory z płyty z rolami aktorskimi Elizy Rycembel, Eryka Lubosa i Tomasza Włosoka. Z Bartkiem Szydłowskim, Hubertem Błaszczykiem i Wojtkiem Gałkiem oraz teamem thunder cut powstał klip do kompozycji “ACID” Ostrego i Magiery, zaś do solowego singla “Monochrom” powstał klip z Michałem Kawęckim, Marią Siniarską i moim skromnym udziałem – opowiada Grabski. Z kolei dzięki kolaboracji z NextFilm powstał klip do mocnej kompozycji Organka i O.S.T.R. “To nie miało prawa się stać, a dla Zygfryd Films oficjalny teledysk promujący film “Psy. W imię zasad” z O.S.T.R. i Sebastianem Fabijańskim” – dodaje Tytus .

Meek, Oh Why? x Sarsa – “Zachód” 

Główną inspiracją naszego teamu kreatywnego w stworzeniu identyfikacji towarzyszącej albumowi „Zachód” był termin „włoska moda męska lat 40 i 50”. Za przeniesienie estetyki wydawniczej znanej z magazynów fashion na wersję fizyczną krążka odpowiada Gosia Stolińska. Czarno-białe fotografie Meek, Oh Why? autorstwa Alicji Kozak były mocną, spinającą cały koncept, klamrą. Oczywiście, klimatu teledysku do singla “Zachód” promującego wydawnictwo, na którym gościnnie udziela się znakomita Sarsa i trio Hyper Son, nie udałoby się uzyskać bez kreatywnej reżyserii Olgi Czyżkiewicz oraz zdjęć Adama Romanowskiego – opowiada . Całość produkcyjnie spinał Bartek Okrój z Asfalt Record.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Otsochodzi – “Sezon”, “Mów”, “Wszystko co mam”

Zdecydowanie mocno angażującymi w ubiegłym roku projektami dla Asfalt Records były realizacje z udziałem Otsochodzi. – Rok 2019 rozpoczęliśmy teledyskiem do singla “Sezon” z gościnnym udziałem shaftera i Ten Typ Mes. – Teledysk powstał z ekipą Graffiti Films, Tymkiem Peszką oraz Jakubem Blankiem (który dodatkowo współodpowiada za koncept i realizację wideoklipu Otsochodzi “Mów”, w teamie kreatywnym wraz z Arkadiuszem Żyłką i Feel movie – przyp. red.) . Warto wspomnieć także o “Wszystko co mam” z OKI i Rosalie., nad którym prócz Tymoteusza, kreatywnie pracował Piotrek Matejkowski – wylicza Tytus. Warto dodać, że nie byłoby tych wszystkich klipów gdyby nie producent wykonawczy i manager artysty – Jan Porębski.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Debiutanci Asfaltu

– Kolaboracja z THEDREAMS STUDIO i Michałem Pańszczykiem odpowiadającym za reżyserię przyniosła nam w ubiegłym roku trzy realizacje dla Mięthy, kolejno do singli “Star$”, “Kapcie” i “Audioportret”. Za warstwę muzyczną Asfaltowego debiutu z 2019 roku odpowiada raper Skip i producent AWGS. Panowie za sprawą swojego świeżego, pełnego organicznego wydźwięku brzmienia i niewątpliwego kunsztu wokalnego Skipa stworzyli swój muzyczny obraz, który potrzebował wizualnej komplementarności. Efekt?

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Wśród realizacji za 2019 rok znajdują się także postapokaliptyczne “COMBO” Hadesa, zadziorne BonSoul “Tam mnie nie spotkasz”, filmowe “Ostatni raz” Gverilla/ENZU/Flirtini czy klip TEDE & Sir Mich “SMUTNA ŚRODA” z wydanej nakładem Asfalt tedekompilacji “Stadium X-Lecia”. – W naszym showreel poświęcamy również miejsce słonecznej, wizualnej realizacji do singla “Światłocienie” od duetu Jan Serce, wydającego zresztą jeszcze w lipcu br. swój mocny, drugi album “Lato, którego nie było” – uzupełnia Tytus.

Kanał Asfalt Records jest gospodarzem nie tylko obrazów wyprodukowanych w labelu, ale także udziela swoich gościnnych progów ambitnym i ciekawym produkcjom z zewnątrz. W ten sposób trafiły tam teledyski Łąki Łan, Sonar feat. Rosalie., EABS, beluga stone, czy też Metro feat. Soulpete.

Zobacz showreel Asfalt Records 2019:

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Loading...