Electronic Beats Poland

Gary Holldman pamięta o klasycznym Detroit-techno

Poznański DJ i producent Gary Holldman wraca do OTAKE Records ukazując swoje klasyczne inspiracje Detroit-techno.

Gary Holldman, o którym pisałem przy okazji ostatniej EP-ki „Invitation”, na którą ( nomen omen) zaprosił kilku znamienitych gości jak Peter Van Hoesen czy Sebastian Mullaert – powraca z autorskim materiałem.

„Spring 2004” to także powrót Gary’ego do stołecznej oficyny wydawniczej Otake Records, która odpowiada za release’y takich wykonawców jak chociażby AKME, KASP czy Piotr Bejnar.

Gary – postać silnie kojarzona ze sceną poznańską, rezydent klubu TAMA i mózg kreatywny stojący za labelem International Day Off , tym razem powędrował ze swoimi nagraniami do Warszawy.

Cieszę się, że na tym właśnie wydawnictwie, Holldman przywraca dziedzictwo rasowego amerykańskiego techno ze znakiem jakości Detroit. W czasach, gdy w klubach trochę za bardzo rozpanoszył się wyścig o prędkość mierzoną w BPM, a zagubił groove, artysta serwuje nam znakomity utwór tytułowy, które urzeka właśnie głębokim, pulsujacym rytmem i chwytliwym samplem wokalnym.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Gary nie mógł dokonać lepszego wyboru, aniżeli wybrać na remiksera tego nagrania legendy undergroundowej sceny Chicago-house, człowieka związanego z kultowym Trax Records – DJ’a Skulla, który producenckie szlify zbierał już w końcówce lat 80., gdy ruch acid-house nabierał tempa i zdobywał szturmem parkiety klubów w USA i Europie.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Trzeci z tracków to ‘Kessy’ – równie frapujący, na lekkich breakach, z piękną kwaśną linią basu i grubym basem z Rolanda TR 808. Jest to brzmienie nie do podrobienia.

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

Całość brzmi świetnie i jedyne, czego można żałować, to fakt, że akurat ta – tak dobra płyta – ukazuje się wyłącznie cyfrowo. Te naprawdę tłuste brzmienia w pełni dobrze zabrzmiałyby z chropowatego winyla. Ale tak czy inaczej:  w naszej redakcji “Spring 2004 EP” on repeat!

 

Published October 29, 2021. Words by Artur Wojtczak.