Electronic Beats Poland

A_GIM – kolejna odsłona twórczości producenta

Muzyczny życiorys A_GIMA starczyłby spokojnie na to, by obdarować nim kilka osób. Mało jest na polskiej – nie tylko elektronicznej - scenie osób, które posiadałyby tyle talentów i potrafiły komponować tak różną gatunkowo muzykę. Dziś premiera wideo z EP-ki "Runfunk".

A_GIM zaczynał od eksperymentów z trip-hopem w projekcie Őszibarack blisko 20 lat temu,  prowadził łączący muzykę taneczną z żywymi instrumentami projekt Nervy, ale serwował też  surowe produkcje w stylu rasowego techno – również z DEASem w duercie Blooma.

Te wszystkie – tak różne stylistycznie produkcje – to dzieło A_GIMA. Ale na tym nie koniec, bo dołóżcie do tego kompozycje będące ścieżkami dźwiękowymi do gier czy filmów ( This Is Zodiac Speaking) i produkowanie dla innych artystów.

„Wszystko Czego dziś Chcę” Brodki i „Serca Gwiazd” dla Darii Zawiałow to nie są zwykłe covery. To nowe interpretacje muzyki klasyków polskiego popu ubrane w chropowaty, dobrany idealnie do czasów współczesnych i osobowości piosenkarek. Obra sprawdzą się jako instrumentale w klubie, oba w wersji radiowej będziecie nucić pod nosem cały dzień.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Producent pokroju A_GIMA, ale mieszkający nad Renem bądź nad Tamizą zwykle otaczany jest podziwem, jest rozchwytywany przez chcących z nim współpracować artystów i agentów i co ważne – jest rozpieszczany wysokimi gażami. Polska jest niestety dużo mniejszym i dość zapóźnionym rynkiem, gdzie wciąż wielu dobrych DJ-ów ma nie ma nawet swojego managera, ale może coś się właśnie zmienia?

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

Bowiem to do A_GIMA uderzają młodzi początkujący producenci muzyki tanecznej skupieni wokół Instytutu Dźwięku ( który artysta współtworzy wraz z Manoidem i Szymonem Weissem), to do niego dzwonią topowi hip-hopowcy wypytując o jego hardware i patenty na produkcje bitów pachnących latami 80.

Dziś przedstawiamy premierę  wideo z ostatniej EP-ki artysty –  „Runfunk”, jaka ukazała się w październiku w labelu Holyklang.

EP-ka zasługuje na najwyższe noty, bo każdy znajdujący się na niej track to oddzielna, płynąca energią  opowieść. Na dodatek EP-ka ma formę cyfrowego maxi-singla – tak charakterystyczną dla lat 90. – trwa niemal 50 minut i zawiera aż 6 utworów – w tym 4 remiksy –  dla kolekcjonerów płyt z najlepszych dla muzyki klubowej lat ten schemat brzmi bardzo znajomo.

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

Naprawdę trudno jest wyróżnić choćby jeden wiodący numer z tej płyty – jest ona bowiem bardzo równa. Remikserzy spisali się na medal – wersje związanego z frankfurckim Cocoon – Michaela Kleina,  faworyta płockiej sceny – Vidno, czarodzieja cyfrowych i analogowych maszyn – Szymona Weissa oraz niezwykle utalentowanego MANOIDA , są pierwszorzędne i rozpalą każdy parkiet, mimo, że odbiegają od siebie stylistycznie.

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

EP-ką Runfunk wypełniam ogromną potrzebę posiłkowania się melodią zaklętą w moje uwielbienie do hipnotycznej, mocarnej motoryki. Zawsze tkwi we mnie potrzeba podzielenia się emocjami, które grają wiodącą rolę – opowiada producent.

 

Tymczasem dziś premiera video do utworu “Lusinea”:

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Autorem wizualizacji do klipu jest Bart Sucharski – projektant, designer, rzeźbiarz, który w ostatnim czasie najmocniej skupia się na działalności street artowej (jego prace spotkamy w Chicago, Paryżu, Atenach czy Rzymie). Bart od lat jest związany z środowiskiem klubowym. W swoim portfolio ma dziesiątki plakatów muzycznych i wiele projektów sztuki użytkowej i setki logotypów.

Published December 08, 2021. Words by Artur Wojtczak.