Deutsche Telekom - erleben was verbindet
Electronic Beats Poland

DEAS: nowy winyl i współpraca ze światową agencją bookingową

DEAS idzie jak burza! Po premierze dla niderlandzkiego Dynamic Reflection, ukazuje się właśnie winyl "Huta" (Planet Rhythm), a Karol Mozgawa wchodzi w poczet artystów reprezentowanych przez The Bliss Office - obok takich DJ-ów jak Amelie Lens czy Pan-Pot!

Artur Wojtczak: Rok 2021 rozpocząłeś bardzo intensywnie: krótko po EP dla Dynamic Reflection pojawiła się “Huta EP” – pięknie wydany winyl dla Planet Rhythm. Wydawnictwo jest follow up’em do bardzo dobrze przyjętej płyty “1997”? Czy to nowe wydawnictwo jest efektem sukcesu pierwszego czy od razu zakładałeś 2 płyty w wytwórni Marco?

DEAS: Pomysł na wydanie tego wydawnictwa powstał dość spontanicznie. Po ukazaniu się “1997” miałem kolejne świeże nagrania, byliśmy z tym wszystkim na świeżo, a ogrom życzliwości z jakim się spotkałem po ujawnieniu autora tej płyty był tak duży, że Marco dosłownie napisał do mnie ” Stary dawaj kolejny materiał”. To był taki trochę impuls, wtedy akurat dużo nagrywałem, były wakacje, jeździłem też więcej do Nowej Huty, a to była część Krakowa w której wcześniej nie spędzałem zbyt wiele czasu.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

“1997” był dotłaczany, świetnie się sprzedawał. Czy warto inwestować w dobry design ( i oczywiście znakomitą muzykę) , by odnieść wydawniczy sukces?

Czy ja wiem czy to wydawnictwo miało taki super design, ale dzięki za komplement! (śmiech)  Chciałem zrobić taki marmurowy vinyl , szaro-biały z ciemną okładką i to razem z muzyką super się dopełniło, ale… myślę, że aby odnieść wydawniczy sukces musisz nagrać interesujący materiał, musisz mieć dobrego wydawcę, który zadba o to, żeby taki nośnik jak winyl znalazł się w odpowiednich sklepach, musisz zadbać o promocję… To jest wiele czynników… Oczywiście jeżeli jeszcze zadbasz o to, żeby to co wydajesz było wizualnie piękne to masz szanse zwiększyć zainteresowanie, ale moim zdaniem to wszystko musi razem współgrać.

Czy tytuł nowej EP-ki – Huta – ma korespondować z jej industrialnym charakterem w odniesieniu do muzyki, jaką tworzysz?

To chyba nie jest industrialna muzyka, to jest techno, ale nie typowy industrial w moim odczuciu. Wiesz… to co tworzę , to w gruncie rzeczy repetytywna, dość surowa muzyka. W mojej głowie ( jest to subiektywne odczucie) ona współgra z tym surowym otoczeniem dzielnicy.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Na ten rok masz już konkretne, śmiałe plany – w tym wydanie kilku 12″. To znowu dobry czas dla winyli?

Od kilku lat winyl wraca. Tłoczy się więcej wydawnictw, ludzie kupują więcej płyt.  Paradoksalnie w dobie wszechobecnej cyfryzacji budzi się w ludziach taka nostalgia, ale też potrzeba posiadania czegoś ” naprawdę”. Posiadania czegoś w tzw. “realu”. Widzę też to po swojej muzyce – ludzie chętnie kupują moje wydawnictwa na płytach, często też pytają czy będzie dostępny winyl. Cieszy mnie to niezmiernie dlatego, że kocham ten moment, kiedy przychodzi paczka z nowym zamówieniem płyt, a dzięki temu trendowi sam mam okazję dostać więcej ciekawej muzyki w postaci fizycznej.

Wielka agencja bookingowa The Bliss Office ogłosiła właśnie, że dołączyłeś do jej podopiecznych. Tym samym wylądowałeś wśród tak mocnych graczy jak Amelie Lens , Marcel Fengler czy Pan-Pot. Przede wszystkim wielkie gratulacje! Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy jak doszło do tej współpracy oraz jakie nadzieje z nią wiążesz?

Z Marco Starke – współwłaścicielem agencji oraz obecnie moim agentem znamy się już jakiś czas. The Bliss Office to duża marka w świecie bookingowym muzyki elektronicznej, z którą marzyłem, aby pracować. Nasze drogi często się przecinały przy okazji różnych wydarzeń w Berlinie, Barcelonie, Amsterdamie, ale dopiero w ubiegłym roku mieliśmy okazję spotkać się na spokojnie i porozmawiać. Pewnego dnia po prostu zadzwonił do mnie i zapytał czy       chciałbym dołączyć do jego agencji!

 

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

 

Published January 29, 2021. Words by Artur Wojtczak.