Electronic Beats Poland

Czym jest Clubhouse i dlaczego jest wszędzie?

Ta ekskluzywna, dostępna tylko na zaproszenia aplikacja społecznościowa jest hybrydą telekonferencji, radia opartego o rozmowy na żywo i domówki. Zaczęła bić rekordy popularności po tym jak Elon Musk był gospodarzem jednego z audio-czatów.

Clubhouse jest aplikacją społecznościową opartą na rozmowach na żywo.

Użytkownicy mogą słuchać rozmów, wywiadów i dyskusji pomiędzy interesującymi ludźmi na różne tematy. To jak słuchanie podcastu na żywo, ale z dodatkową warstwą ekskluzywności, ponieważ aplikacja jest dostępna tylko na zaproszenie i jedynie na iPhone’a.

Nie możesz po prostu pobrać go z App Store i utworzyć swojego konta, musisz być zaproszony do przyłączenia się przez istniejącego już członka społeczności. Aplikacja jest dostępna, ale po jej ściągnięciu jedye co możesz zrobić to zarezerwować sobie nick. Prawdziwy elitaryzm w wirtualnym świecie.

 

Jak można otrzymać zaproszenie do Clubhouse?

Aby dołączyć do istniejących już użytkowników, ktoś już w Clubhouse zarejestrowany musi wysłać Ci zaproszenie ze swojej aplikacji. Otrzymasz wtedy link do strony rejestracji wysłany SMS-em na Twój numer telefonu.

Niestety użytkownicy Clubhouse nie mogą po prostu wysłać zaproszenia do każdego, kto chce się przyłączyć, bo mają jedynie dwa zaproszenia dostępne na początku.

Kiedy już uda Ci się dołączyć, wybierasz tematy i zainteresowania,  im więcej informacji podasz aplikacji, tym więcej pokoi rozmów i osób prywatnych aplikacja poleci Ci do śledzenia lub dołączenia.

Sam pokój rozmów jest jak połączenie konferencyjne, ale większość może jedynie przysłuchiwać się rozmowie gospodarzy. Podobnie jak w przypadku rozmowy telefonicznej, po zakończeniu pokój jest zamykany.

 

Przyszłość Clubhouse

Twórcy ogłosili, że ich celem na 2021 rok jest zakończenie fazy beta aplikacji, aby w końcu “otworzyć Clubhouse na cały świat”.

Clubhouse istnieje od marca 2020 roku i został uruchomiony przez przedsiębiorców z Doliny Krzemowej: Paula Davidsona i Rohana Setha. W maju 2020 roku miał zaledwie 1500 użytkowników, a jego wartość wynosiła 100 mln dolarów.

W ubiegłym tygodniu aplikacja stała się światowym hitem. Przyczynił się do tego Elon Musk, który był gospodarzem czatu z Vlad’em Tenev’em prezesem Robinhood. Wydarzenie błyskawicznie przekroczyło limit pojemności pokoju i było transmitowane na żywo na YouTube.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Tradycyjnie już pojawienie się Elona wywołuje falę popularności i tak właśnie stało się w przypadku Clubhouse, które w moment wbiło się na szczyty list przebojów start-up’ów i wywołało lawinę rozsyłanych zaproszeń.

Od 1 lutego liczba użytkowników wzrosła do 2 milionów. Clubhouse ogłosił nadchodzące nowe funkcje, takie jak napiwki, bilety lub subskrypcje, aby bezpośrednio płacić twórcom w aplikacji za ich kontent. W tej chwili aplikacja wyceniana jest na 1 mld USD i weszła do grona startupowych jednorożców, podobnie jak AirBnb, Uber i SpaceX.

Popyt na członkostwo jest aktualnie tak gorący, że zaproszenia trafiają na sprzedaż na platformach takich jak Reddit czy eBay.

Electronic Beats na Clubhouse.

Nie mogliśmy przejść obok tego trendu obojętnie i mamy już swój międzynarodowy kanał.

16 lutego dołącz do nas i naszych gości ze świata muzyki elektronicznej do dyskusji o najlepszych nadchodzących wydawnictwach 2021 roku. 18 lutego porozmawiamy o wzajemnym połączeniu muzyki i mody. Śledź nas na Clubhouse – nie możemy się doczekać, by Cię tam usłyszeć.

 

Published February 15, 2021.