Electronic Beats Poland

T-Mobile wspiera walkę naukowców z demencją!

Smartfony i technologie mobilne już dawno stały się powszechnym elementem życia większości z nas. Codziennie korzystamy z wielu aplikacji, które pomagają w zwykłych czynnościach – podróżujemy nawigowani przez telefon, sprawdzamy pocztę, przeglądamy newsy, a czasem po prostu walczymy z nudą, grając w gry. Wszystko to wydaje się dziś tak oczywiste, że zdajemy się zapominać o tym, jaka moc drzemie w naszych małych urządzeniach. W trakcie wszystkich tych czynności wysyłamy, odbieramy i przetwarzamy setki różnych danych i najczęściej dzieje się to bez naszego czynnego udziału, poza świadomością. Najczęściej to reklamodawcy i twórcy aplikacji chcą o nas wiedzieć jak najwięcej, po to, aby móc dostarczać nam lepsze, dopasowane produkty. Co wspólnego może mieć jednak gra mobilna ze zwalczaniem choroby? Dlaczego każdy z nas ma dziś w ręku większą moc niż sztab uczonych? Odpowiedzi na te pytana znaleźli twórcy gry „Sea Hero Quest”, a T-Mobile dołączył do grona wspierających światową walkę z demencją.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube's privacy policy.
Learn more

Load video

Jak wynika z raportu “The Global Impact of Dementia (2013-2050)”, do roku 2050 choroba ta dotknie 135 mln ludzi na całym świecie! Powoduje postępowanie i pogłębianie zaburzeń zdolności do zapamiętywania nowych informacji. Sprawia również, że chorzy dotknięci demencją często czują się wyizolowani, samotni oraz zdezorientowani. Często pierwszymi symptomami schorzenia, jest utrata zdolności sprawnego poruszania się po znanych miejscach i trasach.

Gra została zaprojektowana w taki sposób, aby pozwalała opracować testy diagnostyczne, umożliwiające rozpoznanie demencji w bardzo wczesnym stadium. „Sea Hero Quest” ma także ułatwić zrozumienie mechanizmów poruszania się w przestrzeni i odpowiednich funkcji ludzkiego mózgu. Wszystkie dane gromadzone na podstawie obserwacji rozgrywek są anonimowe, przechowywane w niemieckiej bazie danych T-Systems.

Sea Hero Quest powstała we współpracy z organizacją charytatywną Alzheimer’s Research, studiem produkującym gry „Glitchers”, University of East Anglia oraz University College of London.

Aplikacja dostępna jest na całym świecie w wersjach dla systemów iOS i Android.

App Store:   http://bit.ly/1VHYhh  

Google Play:  http://bit.ly/1VHYhhz

Published May 05, 2016.