Electronic Beats Poland

SHARAN KUMAR (4AM Events) “Muzyka karmi duszę”

4 AM Events to dość młoda, ale już rozwijająca się marka imprezowa w Polsce, prowadzona przez mieszkającego w Warszawie Brytyjczyka Sharana Kumara. W wywiadzie opowiada nam o pomyśle na streamowanie w czasie pandemii i po niej, pracy z polskimi DJ-ami i klubowym showcase’ie w Luzztrze.

#WYWIAD

Artur Wojtczak: Od jak dawna pracujesz jako promotor w Polsce?
Jakie były Twoje pierwsze kroki na naszym rynku?

W zeszłym roku występowałem w Warszawie i byłem oczarowany energią miejscowych ludzi. Jestem zafascynowany ich pasją i tym, jak bardzo poświęcają się muzyce. To był dla mnie naturalny krok, aby się bardziej zaangażować. Pochodzę z Londynu i jestem bardzo przedsiębiorczy, a jednocześnie uwielbiam poświęcać się muzyce.

Mam wielu przyjaciół, którzy grają w dużych londyńskich klubach, takich jak Ministry of Sound i Egg LDN. Stworzyłem markę 4AM i zacząłem streamować ich występy na żywo, reszta to już historia!

W międzyczasie do 4AM dołączyło ponad 4000 obserwujących. Zagrało dla was ponad 40 DJ-ów i artystów z takich krajów, jak: Wielka Brytania, Polska, Szwecja, Słowenia, Rosja, Włochy, Indie, Bośnia, Brazylia, Argentyna i wiele innych… Jaki masz sposób na zgromadzenie tak wielu artystów z różnych stron świata?

Jak wszyscy wiemy, muzyka karmi duszę. To czysta magia i pomaga ludziom przetrwać ciężkie czasy. Miałem w głowie tylko jedną rzecz: sprawić, aby muzyka, która jednoczy, dotarła do każdego zakątka świata.

Mam wyczulone ucho na nowe trendy muzyczne i zacząłem wyszukiwać niektóre z wschodzących, najlepszych talentów, jakie mogłem znaleźć. Zaoferowałem im możliwość streamowania w ramach 4AM Events.

Odtąd wieść o 4AM Events rozprzestrzeniała się jak błyskawica! Wszystko to dzięki DJ-om, którzy spędzają wieki, doskonaląc swoje umiejętności i dając 100% dla swoich odbiorców.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Streamowałeś ze swojej platformy ponad 150 razy. To musiało być szczególnie intensywne w czasie pandemii. Jak przetrwałeś ten szalony czas zamknięcia?

To było naprawdę szalone! Z pewnością postawiłem sobie epickie zadanie. Jednak widząc różnicę, jaką ta niesamowita muzyka zrobiła dla ludzi, widząc, jak pomogła im przetrwać pandemię, to z wielką siłą popchnęło mnie do pracy w dzień i w nocy.

Co jest niezbędne do zapewnienia najwyższej jakości eventów online, podczas gdy tak wiele wytwórni, DJ-ów i artystów streamuje swoją muzykę na całym świecie? Jak zachęcić ludzi do zwrócenia uwagi akurat na Twoją transmisję?

Kluczem tutaj jest zbudowanie społeczności wokół twojej marki. 4AM Events to nie tylko platforma przesyłania strumieniowego. Naszą wspólną radością jest muzyka, a słuchacze są spostrzegawczy. Widzą, że nasza muzyka to dla nas wszystko. Ludzie nas „kupują”, ponieważ widzą, że jesteśmy prawdziwi! Tak naprawdę to DJ-e rozwijają tą markę poprzez jakość ich muzyki, przygotowanie, umiejętności, wysiłek, a także poprzez rozpowszechnianie informacji wśród swoich fanów.

Jesteś coraz bardziej aktywny na warszawskiej scenie muzycznej. W ubiegłym tygodniu mogliśmy Cię spotkać podczas Twojego specjalnego wydarzenia w najlepszym warszawskim klubie Luzztro – przy wsparciu agencji Gruuv On. Podobał ci się klimat tamtej nocy?

O tak! To było całkiem udane wydarzenie! Gruuv On spotkałem w zeszłym roku, gdy zaprosili mnie do gry w klubie Luzztro właśnie. Odtąd zawsze chcieli współpracować z międzynarodowymi artystami/eventami. Zaczęliśmy razem działać, ponieważ nasze wartości i cele są podobne. To był nasz pierwszy wspólny event. Chociaż był to wtorek (najtrudniejszy dzień tygodnia) i 4AM jest nową marką, to byłem mile zaskoczony wsparciem ze strony publiki! Wiele osób podchodziło do mnie i chwaliło za jakość wydarzenia i za to, co osiągnąłem do tej pory, w tak krótkim czasie. Zaczęliśmy nawet otrzymywać zamówienia na zakup naszych produktów z logo marki!

Jakie są Twoje przyszłe plany rozwoju marki?

Naszym ostatecznym celem jest bycie w czołówce elektronicznej muzyki tanecznej. Wierzymy, że nasze dotychczasowe kroki i plany pozwolą nam to osiągnąć.

Obejmują one: Plany stworzenia profesjonalnego studia nadawczego oraz miejsca, w którym producenci i artyści mogą spotkać się w jednej, wspólnej przestrzeni i zaprezentować swoje talenty.

Tworzenie większej liczby i lepszej jakości transmisji na żywo ze wszystkich stylów muzyki elektronicznej, zapewni nam szerokie grono naszych odbiorców. Stworzenie silnej społeczności oraz zapewnianie, swego rodzaju przystani dla artystów wszystkich gatunków, do nauki i rozwoju.

Jakie są Twoje 3 ulubione klasyki klubowe, które nadal działają na parkiecie?

Od najmłodszych lat zawsze byłem pod wrażeniem klasyków klubowych, takich jak ”Insomnia” Faithless (klik)

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

lub „Right Here Right Now” Fatboy Slim (klik)

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

oraz „Push”  Universal Nation, które zawsze doprowadzają ludzi do szału, nawet po tylu latach. Jak mówi angielskie powiedzenie – Old is Gold!

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

https://www.facebook.com/4amevents/videos/383016632673386/

Published July 13, 2020. Words by Artur Wojtczak.