Electronic Beats Poland

BASS RAPORT #002 – nowości ze sceny basowej

Jeśli myślicie, że brak festiwali i koncertów w większości krajów świata oznaczją, pustkę na scenie basowej i na próżno szukać w tym gatunku nowości? To nic bardziej mylnego! Koniecznie sprawdźcie drugą odsłonę naszej serii “BASS RAPORT”! O czym tym razem? Space Laces powrócił po blisko rocznej przerwie, Skrillex szykuje dla nas nową muzykę, a P.A.F.F. wylądował w Trap Nation ze swoim remixem dla Hucci’ego i wiele więcej...

Zeds Dead świętuje 5 lat Deadbeats i startuje z nową wytwórnią

Kanadyjski duet Zeds Dead, jeden z najpopularniejszych basowych projektów naszych czasów, pięć lat temu – 1 marca 2016 – powołał do życia wytwórnię Deadbeats. W ciągu 1830 dni swojej działalności label wydał ponad 400 utworów, a w jego katalogu znajdują się premiery autorstwa producentów pokroju Rusko, Eprom, Moody Good, GRiZ, Subtronics czy Gentlemens Club.

Urodzinową niespodzianką jaką przygotowali dla nas Zeds Dead okazało się powołanie do życia nowej wytwórni, Altered States. Jej pierwszą pełnoprawną premierą będzie mixtape ojców założycieli Catching Z’s, który w pełnej okazałości wyląduje na streamingach 26 marca 2021. Pierwszy singiel z nadchodzącego materiału, late night drive, przesłuchacie poniżej!

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content



Wielka Brytania będzie mieć festiwalowe lato w tym roku?

Rząd Wielkiej Brytanii jasno określił swoje plany związane ze stopniowym znoszeniem obostrzeń na Wyspach, które obejmują kompletny powrót do normalności z dniem 21 czerwca 2021. Na takie wieści z niecierpliwością czekały nie tylko miliony brytyjczyków, ale przede wszystkim promotorzy letnich festiwali. Na reakcję tych drugich nie musieliśmy czekać długo, ponieważ w ciągu zalewie kilku dni wystartowały lub zostały wznowione sprzedaże biletów na szereg imprez – Creamfields, Bassfest, Boomtown FairReading & Leeds Festival, czy Hospitality Weekend In The Woods.

 

Wyprzedanie biletów na tegoroczne festiwale zajęło promotorom średnio 12 godzin…

HARD zagości w Europie!

HARD to marka założona przez Insomniac Events i producenta Destructo, której flagowym projektem jest potężny festiwal HARD Summer, prawdopodobnie największe wydarzenie na świecie łączące w swoim line-upie elektronikę z hip-hopem, odbywające się w Los Angeles w Kalifornii.

Przyszłość tegorocznych festiwali za oceanem jest wciąż mocno niepewna, dlatego Insomniac postanowiło przenieść HARD do Europy. 21 sierpnia w The Drumsheds w Londynie odbędzie się pierwsza w historii edycja HARD UK. Na tę chwilę wiemy, że na festiwalu wystąpią Dillon Francis, Alesso, Jauz oraz Holy Goof!

Halcyon – Enchanted Vol. 1

Kilka lat temu z dubstepu narodził się riddim, który to na przełomie 2019/2020 ewoluował w future riddim, którego topowym przedstawicielem jest Oolacile. Producent w roku ubiegłym powołał do życia wytwórnię Halcyon skupiającą się na promocji podgatunku charakterystycznego dla takich aliasów jak Ace Aura, Kozmoz, Leotrix, czy Automhate. W pierwszy piątek marca ukazała się pierwsza odsłona albumowej kompilacjii Enchanted, na której znaleźli się NUU$HI, Hukae, Aweminus, MUERTE, MAD DUBZ, Sanjaux, gwaston, oraz wspomniany Oolacile. Jeżeli ktoś zapyta ciebie czym jest future riddim, rekomendujemy odpalenie mu poniższego materiału.

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

 

 

Hucci, Truvian Grey – SKYWALKER (P.A.F.F. Remix)

Niewielu producentów na świecie miało w swojej karierze przyjemność stworzenia oficjalnego remiksu dla Hucci’ego – projektu zaliczanego do tych legendarnych jeśli chodzi o trap. Jednym z nich stał się nasz rodak P.A.F.F.! Paweł Kasperski, ponieważ tak nazywa się człowiek stojący za projektem P.A.F.F., poczynił piękny trance-trapowy remiks do kawałka SKYWALKER, który powędrował do katalogu Trap Nation. W niespełna dwa tygodnie produkcja przekroczyła barierę 400 tysięcy wyświetleń na YouTube i została wyróżniona tytułem SONG OF THE WEEK!

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

W piątek, 19 marca, P.A.F.F. wydał kolejny banger, 3310, tym razem nakładem holenderskiego Tribal Trap. Warto wspomnieć, że singiel został stworzony na podstawie… sampla dzwonka Nokii 3310.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Nowy mixtape Kill The Noise i wiadomość od Skrillex’a

Amerykański producent, współautor m.in. Right On Time i Recess Skrillex’a, mający bezprecedensowy status jednego z najpozytywniejszych przedstawicieli sceny basowej sprezentował nam nowy godzinny mixtape zatytułowany Book of The Dead Chapter 1. Jest to czwarty mix w karierze Kill The Noise, zawiera masę ID i, miejmy nadzieję, jest zapowiedzią nadchodzących nowości z jego strony, których ilością w ostatnich czasach nas niestety nie rozpieszcza…

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

Skoro już wywołaliśmy Skrillex’a – Justin Bieber wydał nowy krążek, Justice. Trzy albumowe single zostały wyprodukowane przez założyciela OWSLA. Z tej okazji Sonny zamieścił na swoim Instagramie następującą wiadomość:

 

Chciałbym powiedzieć wszystkim moim fanom i osobom mnie wspierającym, że was kocham i doceniam waszą cierpliwość. Nowa muzyka wkrótce, ale w międzyczasie oto kilka innych projektów, których jestem częścią.

7-lecie “Tell Me” RL Grime i What So Not

Najsłynniejsze trapowe produkcje złotej ery gatunku z lat 2012-2015? Original Don (Flosstradamus Remix), Ball So Hard, Soundclash, Uppers? To z pewnością, ale nie zapominajmy o kolaboracji, którą bez żadnych oczekiwań na swojego SoundClouda wrzucił RL Grime nieco ponad 7 lat temu. Mowa tutaj rzecz jasna o produkcji Tell Me współautorstwa What So Not mającej niepodważalny status trapowego klasyka. 7 marca 2021 minęło dokładnie 7 lat od jej premiery. IT’S A TRAP.

By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more

Load content

SPACE LACES – Vaultage 003

Od dwóch lat jeden z najkreatywniejszych i jedynych w swoim rodzaju inżynier dźwięku (tzw. sound designer), znany jako Space Laces, zamienił wydawanie singli, bądź EP’ek na tworzenie kilkunastominutowego audiowizualnego mixu raz do roku składającego się wyłącznie z nowopowstałej muzyki i dopasowanych do niej wizualizacji. Seria nosi nazwę Vaultage i jej trzeci epizod od niespełna dwóch tygodni możemy podziwiać na YouTube (oraz słuchać na wszystkich streamingach). Drugiego takiego na scenie basowej po prostu nie ma, nie było i raczej nie będzie.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Koniec NSD: Black Label

Na zakończenie BASS RAPORT #002 informacja raczej mało pozytywna. NSD: Black Label przez 7 lat było jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych wytwórni reprezentujących riddim i tearout. Dzięki sublabel’owi Never Say Die Records szerokiej publiczności pokazały się takie nazwiska jak Trampa, MARAUDA, Svdden Death i Badklaat. Każde z nich jest teraz topowym reprezentantem najcięższej odmiany muzyki bassowej. W piątek, 19 marca, został wydany ostatni singiel nakładem Black Label – Sick Head Trampy. Pełne oświadczenie wyjaśniające zmiany w obozie NSD przeczytacie poniżej. Do zobaczenia w trzeciej odsłonie serii w kwietniu!

 

Black Label wystartował w 2014 jako seria kompilacji na Never Say Die. Czuliśmy nową falę dubstepu, która wtedy napływała, więc stworzyliśmy ujście dla tego dźwięku i pozostaliśmy mu wierni.

“Przechodząc do roku 2021, linie pomiędzy podgatunkami naszej muzyki – i rzeczywiście naszymi wytwórniami – są zamazywane do nowych, oszałamiających poziomów. Podczas gdy my jesteśmy ABSOLUTNIE ZA TYM, te zmiany nakłoniły nas do namysłu na temat tego jak wydaje muzykę pod brandem Never Say Die.

NSD i Black Label zawsze dzielił tylko dźwięk. Nasi multigatunkowi artyści wydaję nakładem NSD spektrum dźwięków, podczas gdy w Black Label pielęgnujemy i rozwijamy więcej podziemia, tearout oraz riddim.

Jedynym pozytywem jaki możemy wyciągnąć z pandemii jest to, że poczyniono ogromne postępy pod wpływem płynności gatunkowej na czele z producentami łamiącymi kolejne bariery i pchającymi scenę basową do przodu. W rezultacie coraz częściej spotykamy się z tym, że zgłoszenia do Black Label są bardziej melodyjne niż te do NSD, natomiast te do NSD są cięższe niż te do Black Label.

W tym przypadku podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wszystkich nadchodzących wydawnictw pod parasol Never Say Die Records. Będziemy kontynuować podróż przez innowacje w muzyce basowej i prezentowanie najlepszych talentów gatunku – przy zachowaniu dźwięku, który znacie i kochacie z obu wytwórni.

Idziemy naprzód jako jedność. Jak zawsze, pozwolimy, aby muzyka mówiła sama za siebie.”

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Zapowiedzi basowych albumów

Rok 2021 będzie stał pod znakiem basowych longplay’ów. Przez ostatni miesiąc o tegorocznych/nadchodzących premierach swoich krążków poinformowali:

  • Rezz (data premiery nieznana)
  • DJ Snake (lato 2021)
  • Riot Ten (2021)
  • ILLENIUM (2021)
  • Wavedash (World Famous Tour, 02.04.2021)
  • SLUMBERJACK (DICHOTOMY, druga połowa 2021)
  • Porter Robinson* (Nurture, 23.04.2021)
  • San Holo* (BB U OK?, 21.05.2021)

*Albumy ogłoszone ponad miesiąc temu.

 

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnych wiadomości ze świata muzyki basowej koniecznie obserwuj HOMIES na Facebooku i Instagramie

lub czekaj na kolejny BASS raport!

Published March 23, 2021. Words by Olivier Jeske.